figyelem, emlékezet, memória, kreativitás, gondolkodás
emlékezet, olvasás, jegyzetelés, vázlatírás
memória, gondolkodás, olvasás, írás
kreativitás, gondolkodás, érzékelés, tapasztalat
csak kis mértékben
csak bizonyos területek
csak a memória és figyelem
mindegyik terület fejleszthető
Az információk papírra vésése
Az információk tárolása az agyunkban
A különböző információk tudatunkban történő leképződése
Az információk hangos memorizálása
hangulat
intelligencia
az alapos bevéséstől
a szerencsétől
A bevésett és megőrzött tananyag tudatunkból történő előhívása, lehívása
Megismétlése a tanulásnak
A bevésett és megőrzött ismeretek vázlattá írása
A bevésett és megőrzött tananyag elfelejtése
Mi a feladat?
Mi a probléma?
Mi az, amit tudunk?
Hány oldal volt a tananyag?
Hangos olvasás
Jegyzetelési technika
Múltbeli tapasztalataink, élmények nyomai
Vázlat
figyelem
gondolodás
felidézés
a bevésés
önálló tanulás
gyors leírása a tananyagnak
tudatos tanulás
a külvilág eseményei hatására rögzül az információ
esetében akarati cselekvést végzünk; tudatosan rögzítünk (megtanulunk) valamit
spontán, magától megtanulunk valamit
mozgásos tevékenységgel összekötve tanulunk meg valamit
gyorsan tanulunk